Kan jag skapa en extra användare så att t.ex. en konsult kan hjälpa mig med projektet i Bubblan?
SvarJa, det kan du göra! Nedan hittar du instruktioner för hur du gör och mer information om vad en extra användare får tillgång till. Klicka på bilderna för att få upp dem i större format.
Först av allt måste du vara inloggad i Bubblan, och klicka in på projektet som du vill lägga till en extra användare på. Följ därefter instruktionerna nedan:
1. Klicka på fliken ”Användare”. Här kan du se alla användare som kan arbeta med ditt projekt.
2. Klicka på knappen ”Ny extra kontakt”.
3. Fyll i kontaktuppgifterna till personen du vill skapa en användare för och klicka på ”Spara”.
Om personen inte sedan tidigare har en användare i Bubblan kommer det att skickas ett mail till mailadressen du angivit. Mailet innehåller instruktioner för hur personen skapar en användare i Bubblan. När användaren har följt instruktionerna kommer de att kunna se och arbeta med ditt projekt.
Om personen redan har en användare i Bubblan kommer du få ett meddelande om detta. För att ge denna personens användare behörighet till ditt projekt ber du istället din projektledare på Fonden att lägga till dem. Det enklaste är att kontakta projektledaren genom att skicka ett meddelande i Bubblan.
Vad kan en extra användare göra och se i Bubblan?
En extra användare kan se allt som skrivs och läggs upp i projektet förutom dokument som har synligheten inställd till ”Endast huvudkontakt”. Det är därför bra att tänka igenom vilken information som finns i ditt projekt i Bubblan innan du lägger till en extra användare.
Extra användare kan skicka meddelanden, ladda upp dokument, fylla i uppgifter och information om t.ex. dom, processplan och genomförandeplan. De kan även skapa och redigera ej klarmarkerade utbetalningsansökningar samt klarmarkera aktiviteter i Bubblan.
En extra användare kan inte klarmarkera processplaner, genomförandeplaner och utbetalningsansökningar, det måste den som är huvudkontakt i projektet göra.